Wydarzenia:

Prezentacja KANDYDATÓW - wybory już 4 i 5 października
Już 4 i 5 października 2022 r. (wtorek i środa), na terenie szkoły odbędą się wybory do zarządu Samorządu Uczniowskiego, 
W związku z tym prezentujemy kandydatów do objęcia władzy i wyłonienia przewodniczącego SU.
Naszych kandydatów będzie można poznać lepiej podczas spotkania
w dniu 30 września 2022 r. na korytarzu (parter) o godz. 12.10.
 
Zapraszamy do wspierania kandydatów.
Samorząd Uczniowski
 
Oto nasi kandydaci:BARTŁOMIEJ MAKARUK – kl. 3 TM
Kandydat nr 1
Jestem konsekwentnym w dążeniu do celu oraz pewnym siebie człowiekiem. Pozwala mi to lepiej spełniać swoje funkcje i zadania mi powierzone. Fascynuje mnie komponowanie muzyki elektronicznej. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie to moje główne źródło utrzymania. Współpracę z Samorządem Uczniowskim rozpocząłem rok temu. Obecnie zasilam skład pocztu sztandarowego i flagowego w roli asysty.
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ W SU:
Oprócz przewodzenia działań Samorządu Uczniowskiego chciałbym zająć się udoskonaleniem strony internetowej. Zależy mi także na, jak najlepszej atmosferze w szkole, zwłaszcza wśród nowych uczniów. Moje działania skierowane będą w głównej mierze na poprawie jakości życia uczniów w szkole.

ADAM WILK – kl. 2 TG
Kandydat Nr 2
Jestem wesołym i odpowiedzialnym człowiekiem. Moje pozytywne nastawienie do ludzi i świata powoduje, że wzbudzam powszechne zaufanie. Jestem zawsze chętny do pomocy, a przy tym pomysłowy i otwarty na współpracę. Aktywnie udzielam się we wszystkich akcjach szkolnych  i chcę to kontynuować. Interesuję się architekturą i grafiką komputerową. Nie są mi obojętne problemy współczesnego świata, przyrody, zwierząt. Uwielbiam podróże. Chciałbym, aby wszyscy ludzie byli względem siebie życzliwi, dobrzy i pomocni. Moim marzeniem jest także zdobycie dobrego wykształcenia, aby mieć pracę, która pozwoli mi realizować się zawodowo oraz prywatnie.
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ W SU:
Oprócz przewodzenia działań Samorządu Uczniowskiego chciałbym stworzyć na terenie szkoły miejsca, w których przyjemnie można byłoby spędzać przerwy oraz czas wolny. Zależy mi również na uruchomieniu szkolnego radiowęzła, który muzycznie umilałby przerwy oraz chciałbym zagospodarować gabloty i tablice cyklicznymi wystawami prac uczniów.  Podejmę też działania, które umożliwią poprawę warunków naszych toalet. Będę pomysłodawcą wielu akcji szkolnych, które na pewno przypadną uczniom do gustu, np. Dzień Urodzin - dniem zwolnienia z odpowiedzi i niezapowiedzianych kartkówek.

ANGELIKA ZAJĄC – kl. 2 TG
Kandydatka Nr 3
Interesuję się grafiką komputerową, psychologią oraz astronomią. Jestem osobą sympatyczną, pomocną i pracowitą. Z dużą starannością wypełniam zadania mi powierzone. Niejednokrotnie uczestniczyłam w działaniach Samorządu Uczniowskiego. Potrafię odnaleźć się w różnych sytuacjach, również w tych trudnych. Lubię współpracę z ludźmi i rozmawiać z nimi na wszelakie tematy.
PROPOZYCJE DZIAŁAŃ W SU:
Oprócz przewodzenia działań Samorządu Uczniowskiego chciałabym zająć się organizacją wydarzeń zgodnie z kalendarzem szkolnym, jak również organizacją nowych, zgodnych z potrzebami uczniów i nauczycieli. Chciałabym wzmocnić pozycję szkoły w opinii uczniów poprzez promocję treści i działań podkreślając jej wyjątkowość. Będę podejmować decyzje z korzyścią dla uczniów i szkoły. Zadbam o wsparcie nowoprzybyłych uczniów.
 
Zaproszenie do udziału w Olimpiadzie „Zwolnieni z teorii”
Dnia 26.09.2022 r. uczniowie klas 3 technikum uczestniczyli w spotkaniu z Panią Martą Radecką mentorem projektu „Zwolnieni z teorii”. Jest to ogólnopolska praktyczna olimpiada dla szkół średnich, w ramach której uczniowie i uczennice sami realizują projekty społeczne zdobywając przy tym praktyczne umiejętności potrzebne na rynku pracy. Pani Marta przybliżyła uczniom cele projektu oraz zasady uczestnictwa. Na zakończenie zaprezentowała uczniom platformę https://zwolnienizteorii.pl/jak-to-dziala gdzie można znaleźć inspiracje oraz wsparcie merytoryczne. 
Dzień muchy i krawata = Dzień Chłopaka
Mucha, krawat szyku doda!
Niech trwa na kulturę moda!
Idea akcji jest taka, że każdy uczeń/uczennica, który/a przyjdzie 30-tego dnia września do szkoły w krawacie będzie zwolniony z pytania czy pisania kartkówek.
Liczy się dobra zabawa i poczucie humoru, do którego dodatkiem ma być krawat lub muszka!

Udanej zabawy Samorząd Uczniowski 
Dzień Patrona i Ślubowanie klas pierwszych
20 lat temu - 14 września 2002 roku nasza szkoła przyjęła za patronów kapitana Franciszka Żwirkę i inżyniera Stanisława Wigurę - zwycięzców największej międzywojennej imprezy lotnictwa sportowego - Międzynarodowych Zawodach Samolotów Turystycznych Challenge 1932 w Berlinie.
To najsłynniejsza para polskich lotników, których błyskotliwa kariera została przerwana
11 września 1932 r. w wyniku katastrofy samolotu RWD 6 pod Cierlikiem Górnym (ówczesna Czechosłowacja).
Jak co roku święto poświęcone naszym Patronom zajmuje ważne miejsce w kalendarzu imprez szkolnych i obchodzone jest w sposób szczególny. 23 września odbyła się uroczysta akademia z okazji Dnia Patrona Szkoły, podczas której Ślubowanie złożyli uczniowie klas pierwszych.

Uroczystość uświetnili swoją obecności zaproszeni goście:
Pan Michał Litwiniuk  - Prezydent  Miasta Biała Podlaska,Pan dr Stanisław Romanowski - Naczelnik Wydziału Edukacji Kultury i Sportu,Pan mjr pilot Mirosław Joński - prezes Bialskopodlaskiego Oddział Stowarzyszenia Seniorów Lotnictwa Wojskowego RP,Pan ppłk pilot Franciszek Ostrowski - radny miasta Biała Podlaska,Pan major pilot Waldemar Rutkowski,Pan ppłk pilot Andrzej Ławnik,Pana płk pilota Mikołaj Efimow,
Pani Gabiela Kuc-Stefaniuk - rzecznik prasowego UM. Na wstępie głos zabrał Dyrektor Szkoły Pan Ryszard Dołęga, który powitał przybyłych gości, uczniów i nauczycieli. W swoim wystąpieniu przypomniał o tradycjach związanych z patronami. Historię lotnictwa i dokonań Żwirki i Wigury przybliżył również w swoim wystąpieniu Prezydent Miasta Biała Podlaska - Pan Michał Litwiniuk. Na ręce Dyrektora Szkoły pamiątkowy medal „Zakończenie eksploatacji samolotu TS-11 „ISKRA” w Siłach Zbrojeniowych RP 1964 – 2021” przekazał Pan mjr pilot Mirosław Joński.

Ślubowanie na Sztandar szkoły złożyli uczniowie klas pierwszych wyróżnieni za najlepsze wyniki w nauce:1 TBU - Brodziuk Mikołaj, Głowacki Wiktor,1 TG - Kielak Amelia, Łyczewski Maciej, Łuczycki Marcin, Żuk Julia,1 TE - Hołownia Szymon, Kazanecki Jakub, 1 TIM - Borodziuk Kamil, Brykowski Maksymilian, Jędryszka Krzysztof, Maleńczuk Bartłomiej, Mazur Cezary,1 TS - Niemiński Jakub, Zdolski Bartosz.W dalszej części uroczystości zaprezentowany został montaż słowno – muzyczny przygotowany przez uczniów klasy 2 TEM i 2 TI pod kierunkiem Pani Anny Pożaroszczyk, Pani Magdaleny Najdyhor oraz Pani Anny Kozłowskiej we współpracy z Panią Anną Zgorzałek i Panią Teresą Chalecką.

Po zakończeniu uroczystości wszystkie klasy pierwsze wraz z wychowawcami uczestniczyły w grupowej sesji fotograficznej.

„Wyraź to w PIXEL-Ach!” - konkurs dla grafików
Graficy!
Chcecie wypróbować swoich sił? Może brakuje Wam osiągnięć ogólnopolskich do stypendiów lub nagród (np. „Pióro Prezydenta Miasta”), albo zbieracie punktu do rekrutacji na studia?
 
W ramach zajęć pozalekcyjnych „Koła POL-i-graficznego” możecie wykonać swoje prace pod okiem nauczycieli.
 
I Liceum Ogólnokształcącą im. ONZ w Biłgoraju zaprasza udziału w kolejnej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Grafiki Komputerowej „Wyraź to w PIXEL-Ach!”, którego tematem w tym roku są: „Małe i duże kosmiczne podróże”.


Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach: szkoła podstawowa (klasy VI-VIII) oraz szkoła ponadpodstawowa. Uczestnicy mogą przygotować grafikę ukazującą swoje wyobrażenie podróży na Księżyc, Marsa lub poza Układ Słoneczny. W swoich pracach mogą pokazać wnętrza statków kosmicznych lub bazy na Srebrnym Globie czy Czerwonej Planecie.

Honorowy patronat nad konkursem objęli: Lubelski Kurator Oświaty.

————————————————————
Termin dostarczenia prac: 25 października 2022 roku

Koordynator konkursu: pani Marta Bąkowska

Spotkania konsultacyjne: środy, w godz. 15 -16, sala 311.

————————————————————

Więcej szczegółów w regulaminie konkursu Regulamin Ogólnopolskiego Konkursu Grafiki Komputerowej „Wyraź to w PIXEL-Ach!” Edycja VI: "Małe i duże kosmiczne podróże"

Stop klatka! Koniecznie przeczytaj!
     Marzysz o karierze montażysty w hollywoodzkich produkcjach filmowych i zastanawiasz się, gdzie zacząć?
     Chcesz rozwinąć swoje umiejętności?
     Znasz program, ale nie masz pomysłu na jego użycie?
     A może chcesz po prostu dołączyć do fajnej ekipy w szkole?

Zgłoś się do nas, a my damy Ci możliwość zaistnienia!

Nasze zadania?
Bieżąca obsługa multimedialna procesu dydaktycznego w szkole, a także konferencji, spotkań i innych imprez, wymagających stosowania urządzeń i technik multimedialnych:
•    realizacje obrazu i dźwięku w transmisjach "na żywo",
•    prezentacje multimedialne,
•    cyfrową rejestrację sygnałów audio i wideo,
•    komputerową edycję sygnałów audio i wideo”.


Brzmi groźnie? To tylko słowa!  
U nas liczą się czyny i przywileje szkolne w związku pracą w Szkolnym Kole Dziennikarskim.

Wszystkich zainteresowanych prosimy o kontakt z Panią Martą Bąkowska, z Panią Laurą Czuhan – opiekunkami Samorządu Uczniowskiego.


Byliśmy, widzieliśmy, pozdrowiliśmy
Od wielu lat wolontariusze z naszej szkoły wspierają akcje WOŚP.
Dziś mogliśmy osobiście poznać szefa wszystkich szefów, Pana Jurka Owsiaka.
Przy okazji wizyty Pana Jurka odwiedzającego bialskie Rondo im. Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy mogliśmy na własne oczy przekonać się o charyzmie i pozytywnej energii, która od niego płynie.
Padło wiele pięknych słów. Były podziękowania.
Naszą społeczność szkolną reprezentowali Kinga Rodak z kl. 2TS,  Adam Wilk z kl. 2TG oraz Pani Marta Bąkowska.
Szykujemy się do kolejnego, 31. Finału
Nabór już wkrótce!
Ognisko integracyjne klas 1A i 1B
Niedawno rozpoczął się kolejny rok szkolny. Dla uczniów klas pierwszych Szkoły Branżowej I stopnia Nr 2 to kolejny etap nauki w nowym środowisku. Nowe przedmioty, nowi wychowawcy i nauczyciele ale także nowe koleżanki i koledzy. 21 września 2022 r. wychowawcy klas Pani Laura Czuhan i Pani Ewa Toczek zorganizowały ognisko integracyjne, które odbyło się w Terenowym Ośrodku Edukacji Ekologicznej w BWiK "WOD_KAN" w Białej Podlaskiej. Pogoda na szczęście dopisała, dobry humor również. Czas minął bardzo szybko na grach zespołowych i pieczeniu kiełbasek. Po ognisku młodzież zwiedziła Park edukacyjny „Małpi Gaj”. Spotkanie integracyjne przyczyniło się do lepszego poznania i zapoczątkowania nowych przyjaźni.
Ten mile spędzony czas na pewno zostanie na długo w naszej pamięci.
Miejskie Obchody Święta Lotnictwa
Dyrektor szkoły wraz z pocztem sztandarowym reprezentowali społeczność szkolną podczas miejskich obchodów Święta Lotnictwa, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Seniorów Lotnictwa Wojskowego w Rzeczypospolitej Polskiej. Uroczystości odbyły się 18 września 2022 r. w Białej Podlaskiej.
Podczas uroczystości Ryszardowi Dołędze został wręczony pamiątkowy medal.  
Rok 2022:
- 160 rocznica urodzin i 80 rocznica śmierci ojca polskiego szybownictwa Czesława Tańskiego,
- 45 lat od przylotu do Białej Podlaskiej 61 Lotniczego Pułku Szkolno-Bojowego,
- 25 lat bialskopodlaskiego Oddziału SSLW RP,
- Uchwała Rady Miasta o nadaniu nazwy: Rondo Podlaskiej Wytwórni Samolotów,
- nadanie nazwy: Ulica 61 Lotniczego Pułku Szkolno-Bojowego.

Dzień Sybiraka
W 83. rocznicę napaści sowieckiej na Polskę upamiętniliśmy Dzień Sybiraka.

Po Mszy Świętej zostały zorganizowane uroczystości przy Pomniku Sybiraków, z udziałem Prezydenta Miasta Michała Litwiniukiem i panią prezes Związku Sybiraków, zgromadzili się także przedstawiciele miejskich środowisk i poczty sztandarowe by oddać cześć zesłańcom i ich bliskim.

Kwiaty stanęły także przy bialskim dworcu PKP, który od ubiegłego roku nosi imię Zesłańców Sybiru.

Pamiętamy!


Wybory do władz Samorządu Uczniowskiego - ogłoszenie terminu.
Uczennico/Uczniu!

•    Chcesz mieć wpływ na funkcjonowanie szkoły?
•    Masz fajne pomysły?
•    Jesteś społecznikiem i chcesz zrobić coś nowatorskiego?
•    Jesteś przykładem dla innych?
•    Masz dobre wyniki w nauce i wzorowe zachowanie?

WEŹ SPRAWY SZKOŁY W SWOJE RĘCE I ZGŁOŚ SWOJĄ KANDYDATURĘ!


HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:

1. Wypełniony formularz musisz dostarczyć opiekunom SU
do dnia 27 września  – osobiście lub mailem – wzór formularza w załączniku na stronie szkoły.
2. Do formularza dołącz obowiązkowo swoje zdjęcie.
3. Od 27-30 września - na terenie szkoły trwa Twoja kampania wyborcza – możesz powołać swój sztab wyborczy – wszelkie działania wcześniej skonsultuj z opiekunami SU.
4. 30 września – odbędzie się na terenie szkoły prezentacja kandydatów do Zarządu SU – szczegóły u opiekunów SU – zgłoś się najszybciej, jak możesz!
5. Wybory do Zarządu SU odbędą się poprzez głosowanie w salach w dniu 4 i 5 października.
6. Ogłoszenie wyników wyborów 6 października 2022 r.
7. Treści zawarte w formularzu złożonym przez kandydata, zostaną wykorzystane do prezentacji kandydatów na stronie szkoły i szkolnych mediach społecznościowych.
8. Zapoznaj się z regulaminem i ordynacją wyborczą, które zamieszczone są na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej szkoły.
9. Udział w wyborach musi zatwierdzić wychowawca klasy kandydata, a w przypadku osoby niepełnoletniej - jego rodzic, bądź opiekun prawny.

Zapraszamy do konsultacji – pomożemy i wesprzemy Wasze działania
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego
p. Marta Bąkowska i p. Laura Czuhan
ORDYNACJA WYBORCZA
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY KANDYDATA
WARSZTATY FOTOGRAFICZNE w JANOWIE
Przepięknie deszczowy piątek 9 września grupa uczniów naszej szkoły z klasy 2 TG pod opieką Pani Justyny Jakubczyk, nauczyciela plastyki, spędziła na warsztatach fotograficznych w Stadninie koni w Janowie Podlaskim. Pod okiem Pani Aleksandry i Pani Izabeli – pracowników Muzeum Południowego Podlasia zrealizowaliśmy wszystkie punkty warsztatów: fotografia sylwetki konia (portret statyczny); kompozycja we wnętrzu, kadrowanie oraz zajęcia w plenerze - obiekt dynamiczny, fotografia w ruchu. Nawet ognisko z pieczeniem kiełbasek i dyskoteką udało się wyśmienicie ;)
Przed nami trudny wybór tylko trzech najlepszych ujęć i konkurs „Konie, jeźdźcy, zaprzęgi”.
NABÓR DO POCZTU
Zespół Szkół Zawodowych Nr 2
im. Franciszka Żwirki i Stanisława Wigury
ogłasza nabór do Pocztu Sztandarowego i Flagowego,
mile widziane także osoby pretendujące do grania na werblach. W związku z tym, jeśli jesteś osobą:
- uśmiechniętą, pozytywnie nastawioną do życia, odpowiedzialną, chcącą dumnie reprezentować naszą szkołę,
- dyspozycyjną, mieszkasz w naszym mieście lub dojazd nie stanowi dla Ciebie problemu, nawet w niektóre dni wolne,
- posiadasz lub zaopatrzysz się w garnitur lub strój galowy.

Oferujemy:
- współpracę w zgranym i prestiżowym zespole,
- satysfakcjonujące wynagrodzenie w postaci punktów,
- ognisko integracyjne.

Zapraszamy 20.09.2022 r. (we wtorek) o godz. 10.30, do sali 22 na wstępne kwalifikacje do Pocztu Sztandarowego i Flagowego.
Pełnienie służby w poczcie sztandarowym i flagowym jest jedną z najbardziej zaszczytnych funkcji w karierze uczniowskiej.

90 lat temu, 11 września 1932 r., podczas lotu do Pragi…
"Pogoda tego dnia była dobra, słoneczna. Między godz. 8.30 a 9 w okolicy Cierlicka Górnego (Czechosłowacja), kilkanaście kilometrów od Cieszyna, pilotowany przez kpt. Żwirkę samolot RWD-6 SP-AHN wpadł w gwałtowną burzę. Maszyna straciła skrzydła i rozbiła się o drzewa na wzgórzu zwanym Kościelcem. Żwirko i Wigura zginęli na miejscu."

Pamiętamy!

Stypendium z „Lubelskiej Kuźni Talentów”
Stypendium z „Lubelskiej Kuźni Talentów” – 350 zł/miesięcznie.
W tym roku szkolnym uczniowie klas drugich, trzecich i czwartych, mogą ubiegać się o stypendium z programu "Lubelska Kuźnia Talentów" w kwocie 350 zł / miesiąc, wypłacane przez 10 miesięcy, czyli w roku szkolnym będzie to 3 500 zł.
Uczniowie, którzy spełniają warunki ubiegania się o stypendium proszeni są o zgłoszenie się do dnia 8 września 2022 r. ze świadectwem otrzymanym w czerwcu 2022 r. do Pani Edyty Michalczuk (sala 311).  Aby złożyć wniosek o stypendium uczeń musi spełniać co najmniej jeden z poniższych warunków: w poprzednim roku szkolnym uczeń uzyskał średnią z rocznych ocen klasyfikacyjnych ze wszystkich przedmiotów zawodowych, wyższą lub równą 4,75, w przypadku uczniów szkoły branżowej wyższą lub równą 4,50. LUB w poprzednim roku szkolnym uczeń uzyskał średnią z rocznych ocen klasyfikacyjnych ze wszystkich przedmiotów zawodowych, nie niższą niż 3,00 ORAZ był laureatem lub finalistą konkursów, olimpiad lub turniejów tematycznych organizowanych na podstawie rozporządzenia MEN LUB w poprzednim roku szkolnym uczeń uzyskał średnią z rocznych ocen klasyfikacyjnych ze wszystkich przedmiotów kluczowych takich jak: biologia, geografia, chemia, fizyka, informatyka, języki obce nowożytne, matematyka lub przedsiębiorczość, wyższą lub równą 4,75, w przypadku uczniów szk. branżowej wyższą lub równą 4,50.LUB w poprzednim roku szkolnym uczeń uzyskał średnią z rocznych ocen klasyfikacyjnych ze wszystkich przedmiotów kluczowych takich jak: biologia, geografia, chemia, fizyka, informatyka, języki obce nowożytne, matematyka lub przedsiębiorczość, nie niższą niż 3,00 ORAZ był laureatem lub finalistą konkursów, olimpiad lub turniejów tematycznych organizowanych na podstawie rozporządzenia MEN
Biała Podlaska Miasto Mistrzów
Podsumowanie zmagań rowerowych
       Ponad cztery tysiące osób uczestniczyło w zmagania o puchar Rowerowej Stolicy Polski. W piątek, w Parku Radziwiłłowskim, odbyła się uroczysta gala podsumowująca ten wyścig. W sumie rywalizowało 4 271 uczestników. Zarejestrowano 106 różnych grup, które wspólnie  przejechały  859 025,46 km. Biała Podlaska przejechała tym samym 21,5 razy kulę ziemską!!!
Nasza szkoła zajęła II miejsce wśród  bialskich szkół, a V wśród wszystkich grup.Przejechaliśmy 28537,25 km zdobywając 502 pkt.
Tomasz Mirończuk z klasy IV TEM wynikiem 1208,80 km zdobył III miejsce wśród uczniów szkół średnich!A tak przedstawia się pierwsza dziesiątka:
Agnieszka Biegajło – 1714,85 kmTomasz Mirończuk – 1208,80 kmFilip Twarowski – 973 kmPiotr Toczek – 929, 76 kmIwona Kuzawińska – 853,96 kmJarek Żuk – 801,13 kmAnna Sawczuk – 715,89 kmNatalia Mitura 701,09 kmKatarzyna Wojewoda 699,41 kmMaciej Rycerski – 697,25 kmGRATULACJE!

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji zmieszczonej na stronie Radio Biper Gala Rowerowych Mistrzów w bialskim amfiteatrze
Dyrektor mgr inż. Ryszard Dołęga będzie nadal zarządzał naszą szkołą
W dniu 1 września 2022 r. w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 4, Pan Ryszard Dołęga odebrał z rąk Prezydenta Miasto Biała Podlaska Pana Michała Litwiniuka nominację na stanowisko dyrektora.

W imieniu całej społeczności Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 w Białej Podlaskiej składamy Panu Ryszardowi Dołędze serdeczne gratulacje!!!
Życzymy samych innowacyjnych pomysłów w zarządzaniu i kontynuacji współpracy z pracownikami opartej na empatii i zaufaniu.

Z wyrazami szacunku:
Nauczyciele, Uczniowie, Rodzice i Pracownicy szkoły.
Miejskie obchody 83 rocznicy wybuchu II wojny światowej
1 września minęła 83 rocznica wybuchu II Wojny Światowej.

Dokładnie o godzinie 4.47 niemiecki pancernik ostrzelał polską składnicę wojskową na Westerplatte. Rozpoczęła się wojna…

Upamiętniając te wydarzenia, poczet sztandarowy w imieniu całej społeczności naszej szkoły uczcił pamięć poległych w wojnie. Odchody rocznicy rozpoczęły się mszą świętą w intencji Ojczyzny w kościele pw. św. Anny. Następnie delegacje ze szkół oraz instytucji, a także liczni przedstawiciele w asyście pocztów sztandarowych przemaszerowali na Plac Wolności. Pod Miejscem Straceń zostały złożone kwiaty i wieńce oraz odczytano apel pamięci.
Rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023
Drodzy Uczniowie!
Wszystkim naszym Uczniom, a szczególnie tym, którzy dzisiaj rozpoczynają przygodę z nauką, życzymy aby spełniły się Wasze marzenia o szkole, aby zdobyta wiedza umożliwiała osiąganie kolejnych sukcesów w następnych etapach edukacji, a szkoła była dla Was tym miejscem, do którego z chęcią będziecie przychodzić i mieć poczucie bezpieczeństwa.
Życzymy Wam dużo zdrowia, energii i zapału w podejmowaniu obowiązków szkolnych, a także wytrwałość w nauce.

Rodzice i Opiekunowie!

Wszystkim Rodzicom i Opiekunom, życzymy cierpliwości i konsekwencji w wychowywaniu młodzieży oraz licznych miłych przeżyć związanych z osiągnięciami Waszych podopiecznych.

Szanowni  Nauczyciele, Pracownicy!
Z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego 2022/2023 życzymy, aby był to rok spokojnej pracy, dającej satysfakcję osobistą i uznanie otoczenia. Życzymy dużo zdrowia, radości i pomyślności!

Życzy Dyrekcja i Samorząd Uczniowski
Rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023
1 września 2022 r. o godzinie 9:00, na boisku szkolnym,odbędzie się rozpoczęcie roku szkolnego 2022/2023.
KIERMASZ PODRĘCZNIKÓW UŻYWANYCH
KIERMASZ PODRĘCZNIKÓW UŻYWANYCH już od 2 września w bibliotece szkolnej Chcesz sprzedać niepotrzebne podręczniki?  - przyjdź jak najszybciej do biblioteki szkolnej! - przynieś swoje używane podręczniki; - wypełnij kartę, na której je wycenisz; - jeśli ktoś kupi Twój podręcznik, pieniądze otrzymasz po zakończeniu kiermaszu; - podręczniki nie sprzedane zostaną oddane właścicielom. A może chcesz kupić tanie używane podręczniki? - przyjdź do biblioteki i sprawdź czy znajdziesz coś dla siebie. Cenę ustala sprzedający, panie w bibliotece jedynie pośredniczą  w transakcji sprzedaż/zakup. ZAPRASZAMY wszystkich zainteresowanych !
STAŻE UCZNIOWSKIE – SIERPIEŃ 2022
W sierpniu w stażach uczniowskich wzięło udział 15 uczniów Technikum nr 2 (w tym 1 uczennica), uczestniczących w realizacji projektu „Fachowcy z Brzeskiej ! – edycja 2”.
Staże realizowane zgodnie z kierunkami kształcenia umożliwiły uczniom poznanie specyfiki zawodu w rzeczywistych warunkach pracy m.in. w biurze projektowym, hali produkcyjnej oraz podczas realizacji zadań w terenie.
STAŻE – CZERWIEC/LIPIEC 2022
To kolejne wakacje, podczas których uczestnicy projektu biorą udział w stażach uczniowskich. Już 27 czerwca staże rozpoczęło 12-stu uczniów Branżowej Szkoły I stopnia. Ich staże trwały do 21 lipca. Natomiast 34-osobowa grupa uczniów Technikum (w tym 4 uczennice) zrealizowała je w okresie 04-28 lipca 2022.

Uczestnicy staży zdobywali doświadczenie w branży samochodowej, elektrycznej, grafiki i poligrafii cyfrowej, informatycznej oraz mechatronicznej. W oparciu o przygotowane programy realizowali poszczególne zadania, często wykraczające poza zakres kształcenia praktycznego w szkole. Pracowali m.in. w warsztatach samochodowych, w redakcji gazety, w agencjach reklamowych, na hali produkcyjnej oraz w terenie np. przy instalacji sieci światłowodowej i sieci elektrycznej.

Główne korzyści wynikające z realizacji staży u pracodawców to:
    ułatwione rozpoczęcie kariery zawodowej po zakończeniu nauki w szkole,    możliwość zdobycia dodatkowego doświadczenia i lepszego dopasowania do lokalnego rynku pracy,    sprawdzenie swoich kwalifikacji zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy,    pogłębienie i zdobycie nowej wiedzy, umiejętności, kompetencji zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy,    nawiązanie kontaktu z potencjalnym pracodawcą i możliwość zainicjowania dalszej współpracy mającej na celu uzyskanie zatrudnienia,    udokumentowany przebieg realizacji stażu to możliwość wykazania dodatkowego doświadczenia w dokumentach rekrutacyjnych, np. cv.Wymiar stażu to 150 godzin. Po jego ukończeniu uczniowie otrzymują stypendium oraz zwrot kosztów dojazdu.
Staże uczniowskie w czerwcu i lipcu zrealizowane zostały dzięki zaangażowaniu, życzliwości i pomocy pracodawców działających w Białej Podlaskiej i okolicach. Są to :
    Agencja Reklamowa Agraffka D. Mikiciuk-Ciołek i M. Ciołek S.C.    Aluteam Polska sp. z o.o.    AUTO GAZ MECHANIKA BLACHARSTWO Chmielewski Adam    Auto Podlasie Sp.z o.o. oddział „Toyota”- Biała Podlaska    Centrum Druku i Reklamy OPENPRESS S.C. Marek Krekora, Włodzimierz Szawarniak    DARO Dariusz Filipiuk    Drukarnia Calamus S.C.    Etmus Sp.z o.o    Greensort Tomasz Stefaniuk    Grupa Medialna Podlasie    HARTIMEX Sp.z o.o.    Instel Przedsiębiorstwo Instalacyjno-Obsługowe Grzegorz Piechowicz    JB Multimedia    MIREX SZANDECKI I MARCZUK Sp. J.    P.U.H INSTER Stefaniuk Waldemar    TAU INTERNET    Tircars Sp.J. Mariusz Chorąży i Wspólnicy    WEA HOLDING POLSKA Sp.z o.o    WIPASZ S.A.    VERHOUSE Sp.z o.o    Z.A.E. FERLAB Piotr Paprzycki
Biała Podlaska Rowerową Stolicą Polski
Biała Podlaska Rowerową Stolicą Polski.
Zapraszamy wszystkich, którzy kręcili kilometry dla Białej Podlaskiej i tych, którzy kibicowali, do wspólnego świętowania.
MISTRZOWSKA FETA odbędzie się 14 czerwca 2022 r. w Parku Radziwiłłowskim o godzinie 18:00. Następnie rowerzyści razem przejadą po mieście, aby o 19:00 rozpocząć zabawę.
Serdecznie zapraszamy na wspólne świętowanie.

1 2 3 4 5 6 7

Informacja dotycząca plików cookies:
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.