Wydarzenia:

Spotkania on-line z przedstawicielami uczelni AWF
Akademia Wychowania Fizycznego zaprasza Uczniów klas maturalnych na spotkania on-line z przedstawicielami uczelni. Zeszłoroczne spotkania cieszyły się dużym zainteresowaniem, młodzież chętnie zadawała pytania dzięki czemu mogła uzyskać więcej informacji dotyczących studiowania jak i samego funkcjonowania na Uczelni Wyższej.

Więcej informacji można znaleźć na plakacie. W razie pytań lub ustalenia szczegółów spotkania zapraszamy do kontaktu mailowego lub telefonicznego 83 342 88 22.
Biuro Promocji
mgr Anna Podgórska
Monika Szot
NARODOWE śWIęTO NIEPODLEGŁOśCI
11 listopada 2021r. poczet sztandarowy w imieniu całej naszej szkoły uczestniczył w miejskich obchodach Narodowego święta Niepodległości.
Było to szczególne wydarzenie, gdyż przed kościołem św. Antoniego została odsłonięta tablica upamiętniająca bialskich harcerzy szarych szeregów oraz bialskich pedagogów i wychowawców młodzieży, poległych w czasie wojny.
Niech pamięć o tych bohaterach będzie zawsze w naszych sercach.

W skład pocztu sztandarowego wchodzili:
1.    Julia Czarnecka, kl. 1TG
2.    Angelika Zając, kl. 1TG
3.    Dominik Bachanek, kl. 1TI
4.    Dominika Kalinka, kl. 1 TS
5.    Kacper Lubański, kl. 4 TMS
6.    Przemysław Kargier, kl. 2 TEI

Opiekę sprawowała Pani Laura Czuhan.
Finał zbiórki na rzecz potrzebujących kotów z fundacji Dom Belli
Samorząd Uczniowski i Szkolny Wolontariat ogłaszają finał zbiórki na rzecz potrzebujących kotów z fundacji Dom Belli, w którą włączyli się uczniowie Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2.
Dary w postaci karmy suchej i w puszkach wręczyli uczniowie: Elżbieta Doroszuk (kl. 1TG), Kristina Goroszko (kl. 2B) i Mateusz Czarnecki (kl. 4TIG), za które dostali wielkie podziękowania.
Nasza szkoła po raz kolejny pokazała, iż los potrzebujących zwierząt nie jest nam obojętny i z potrzeby serca angażujemy się w pomoc. Koty były cudowne! Zachęcamy do odwiedzin, wsparcia i adopcji tych czworonożnych przyjaciół.  
Jeszcze raz serdecznie dziękujemy!

#SzkołaDoHymnu
Narodowe święto Niepodległości – polskie święto, obchodzone co roku 11 listopada, dla upamiętnienia rocznicy odzyskania przez Naród Polski niepodległego bytu państwowego w 1918 roku po 123 latach od rozbiorów dokonanych przez Rosję, Prusy i Austrię.

10 listopada w całej szkole, o godz. 11:11 rozbrzmiał „Mazurek Dąbrowskiego”.
O symbolicznej godzinie 11:11, z każdej sali lekcyjnej usłyszeć można było słowa hymnu państwowego. Uczniowie i pracownicy szkoły upamiętnili uroczyście dzień, który przypomina nam, że wolność raz zdobyta i niepodległość raz osiągnięta nie jest czymś trwałym, tylko czymś danym, co trzeba pielęgnować. O godzinie 11:11, za pomocą mediów społecznościowych emitowaliśmy na żywo wykonanie hymnu przez reprezentantów szkolnego chóru i pocztu sztandarowego. Tym samym każdy mógł dołączyć do nas online.

Do refleksji i rozważań nad tematem WOLNOśCI i NIEPODLEGŁOśCI skłoniła także wystawa prac plastycznych i graficznych wykonanych przez uczniów szkoły.
#SzkołaDoHymnu

Harmonogram spotkań z rodzicami 16 listopada 2021 r. godz. 16:00
Przedstawiamy harmonogram spotkań z rodzicami 16 listopada 2021 r. godz. 16:00
Szkoła do hynmu - 10 listopada godz. 11:11
10 listopada w szkole nastąpi wspólne odśpiewanie hymnu narodowego, dzień przed Narodowym świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11.
Zostań radnym w Młodzieżowej Radzie Miasta Biała Podlaska
19 listopada 2021 r. w szkole odbędą się wybory do Młodzieżowej Rady Miasta (data może ulec zmianie w sytuacji braku możliwości przeprowadzenia wyborów).

Kandydat na członka Młodzieżowej Rady Miasta Biała Podlaska musi być również członkiem Samorządu Uczniowskiego naszej szkoły.

Kandydatów prosimy o zgłaszanie się do środy (10 listopada) z wypełnionymi oświadczeniami i wykazem poparcia dla kandydatów (dokumenty w załączniku) do Pani Marty Bąkowskiej – opiekuna SU.

Kandydatów na radnych prosimy o zapoznanie się z kalendarzem wyborczym:
4-10.11.2021 r. - Przyjmowanie zgłoszeń kandydatów do Młodzieżowej Rady Miasta popartej, co najmniej 100 podpisami uczniów danej szkoły.
12-15.11.2021 r. - Zamknięcie list kandydatów w poszczególnych szkołach i przekazanie ich Przewodniczącemu Rady Miasta Biała Podlaska.
16-17.11.2021 r. - Przygotowanie lokali, spisów wyborców i opieczętowanych kart do głosowania.
18-25.11.2021 r. - Głosowanie w szkołach
26-30.11.2021 r.  - Sporządzenie protokołu zawierającego informacje o wynikach głosowania.
do 6.12.2021 r. - Przekazanie protokołu i kart do głosowania Miejskiej Komisji Wyborczej do spraw Wyboru Młodzieżowej Rady Miasta, p.309 Urząd Miasta Biała Podlaska.
do 9.12.2021 r. - Zamieszczenie na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Biała Podlaska wyników wyboru.

Wybory do Młodzieżowej Rady Miasta zarządził Przewodniczący Rady Miasta obwieszczeniem z dnia 13 października 2021 r. Kalendarz Wyborczy 2021 Obwieszczenie oraz podział mandatów Oświadczenie kandydata Oświadczenie rodzica kandydata Statut MRM 2021 Wykaz osób popierających kandydata

Mój DAR SERCA dzieciom - podsumowanie akcji
Zakończyliśmy akcje „Mój dar serca dla dzieci”.

Szkolne Koło Wolontariusza i Samorząd Uczniowski wraz z opiekunami dziękują serdecznie wszystkim uczniom i nauczycielom, którzy włączyli się w akcję pomocową mającą na celu wsparcie Domu Dziecka w Komarnie i Centrum Pomocy Osób z Autyzmem „Wspólny świat” w Białej Podlaskiej.

W dniach 27 i 29 października 2021 roku zebrane przez nas „dary serca” zostały przekazane koordynatorom ośrodków.

A oto lista wszystkich darczyńców:
Pani Salecka Renata
Pani Najdyhor Magdalena
Pani Kozłowska Anna
Hryciuk Szymon z klasy 4TBE
Multan Natalia z klasy 3TBG
Klimiuk Monika z klasy 1TI
Szydłowski Mikołaj z klasy 1TI
Tarasiuk Piotr z klasy 1TI
Makarewicz Paweł z klasy 2TEI
Paszkowski Łukasz z klasy 2TG

Serdecznie wszystkim dziękujemy za pomoc!

Zapraszamy na Mikołajkowy "Koncert Łukasza Zagrobelnego z zespołem
Zapraszamy na Mikołajkowy "Koncert Łukasza Zagrobelnego z zespołem. Szczegóły na plakacie.
Doskonalenie nauczycieli - "Fachowcy z Brzeskiej! - edycja 2 "
Nauczyciele kształcenia ogólnego i zawodowego przez cały październik mieli możliwość doskonalenia swoich umiejętności i podwyższania kwalifikacji zawodowych poprzez udział w kolejnych szkoleniach realizowanych w ramach projektu „Fachowcy z Brzeskiej- edycja 2” W dniach 25 – 26. 2021 odbyło się szkolenie pn. „Wykorzystanie e-podręczników i e-zasobów w procesie dydaktycznym” zorganizowane przez Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli skierowane do nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących. Główne ćwiczenia w ramach szkolenia nakierowane były na rozwój umiejętności wykorzystania technologii informacyjnych w procesie uczenia się uczniów na III etapie edukacyjnym. W szkoleniu wzięło udział 15 nauczycieli naszej szkoły. Uczestnicy otrzymali zaświadczenia o ukończeniu kursu. Ośrodek Kształcenia Zawodowego ELPRO Sp. z o.o. w Lublinie zorganizował dwa szkolenie skierowane do nauczycieli kształcenia zawodowego : „Autodesk Auto CAD poziom podstawowy i zaawansowany” i „Uprawnienia Elektryczne G1 Eksploatacja +Dozór +Pomiary” Celem szkolenia pn. „Autodesk Auto CAD poziom podstawowy i zaawansowany” było zapoznanie uczestników z podstawowymi i zaawansowanymi poleceniami funkcjami programu Autodesk Auto CAD. W wyniku szkolenia uczestnicy nabyli wiedzę dotyczącą konfiguracji, tworzenia i edycji rysunków płaskich i w wersji 2D. Ponadto zdobyli umiejętność przystosowania programu Autodesk Auto CAD do swoich indywidualnych potrzeb. Szkolenie odbyło się w dn.18-28 października . Wzięło w nim udział 3 nauczycieli kształcenia zawodowego. Kurs skończył się praktycznym egzaminem wewnętrznym, sprawdzającym nabytą wiedzę i umiejętności. W wyniku pozytywnie zdanego egzaminu uczestnicy szkolenia uzyskują zaświadczenia oraz międzynarodowe certyfikaty Autodesk AutoCAD, potwierdzające kwalifikacje w zakresie obsługi i wykorzystania w procesie projektowania oprogramowania Autodesk. 29 października br. nauczyciel kształcenia zawodowego wziął udział w kursie „Uprawnienia Elektryczne G1 Eksploatacja +Dozór +Pomiary”. Celem tego szkolenia było przygotowanie uczestnika do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zakresie eksploatacji i dozoru urządzeń, instalacji i sieci energetycznych oraz zapoznanie z aktualnymi obowiązującymi przepisami i rozwiązaniami technicznymi stosowanymi przy montażu i eksploatacji różnego typu urządzeń energetycznych.
Kwesta uczniów na renowację zabytkowych nagrobków.
2 listopada 2021 r., w godzinach przedpołudniowych, przy wejściach na cmentarz parafialny można było spotkać uczniów naszej szkoły, którzy zbierali środki na ratowanie zabytkowych nagrobków. Organizatorem akcji jest Stowarzyszenie Koło Bialczan, z który współpracujemy od wielu lat. Mimo trudnych warunków pogodowych naszym wolontariuszom dopisywała energia i chęć zebrania, jak największej kwoty. W kweście wzięli uczniowie: 1. Kristina Goroszko z klasy 2B 2. Monika Klimiuk z klasy 1TI 3. Gabriel Madej z klasy 1TI 4. Jan Chomko z klasy 1 TG 5. Marcel Marcinkiewicz z klasy 1 TG 6. Kazimierz Daniluk z klasy 1 TG 7. Palina Manchak z klasy 2TG 8. Anna Skrypnichenko z klasy 2TG 9. Mateusz Boś z klasy 2TG Opiekunem przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego i Szkolnego Koła Wolontariusza była Pani Marta Bąkowska.
"Przy rzemiośle i kulturze"
Uczeń Branżowej Szkoły I stopnia nr 2 Mateusz Antonowicz z klasy 2 A brał udział w międzynarodowym projekcie „Przy rzemiośle o kulturze” w Europejskim Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Roskoszy w ramach Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży. W projekcie uczestniczyła 38-osobowa grupa młodzieży wraz z liderami z Polski, Niemiec i Litwy. Więcej informacji na stronie internetowej Portalu Radio Biper Roskosz: Przy rzemiośle i kulturze realizacja projektu PNWM (film) (galeria)
Kochajmy, póki niebo nam sprzyja...
Uczestniczki projektu "Aktywne Dziewczyny z Brzeskiej" stworzyły wystawę graficzną „Kochajmy, póki niebo nam sprzyja…" prezentującą uroki jesiennej aury. Wystawa powstała z myślą o zatrzymaniu w kadrze piękna jesieni. Jesieni, która określana jest nierzadko, jako symbol przemijania. Motyw przemijania może odnosić się do różnych aspektów, również tych z naszego życia. W projekcie wzięły udział uczennice: 1. Katarzyna Kukawska z klasy 3A1 2. Karolina Kalenik z klasy 3A1 3. Kristina Goroszko z klasy 2B 4. Dominika Sętkowiak z klasy 1B 5. Marta Sokół z klasy 3TG 6. Emilia Roślik z klasy 3A2 7. Martyna Osuch z klasy 3A2
Opiekunem działań Aktywnych uczennic była Pani Marta Bąkowska.
W filmie zaprezentowano wiersz klasyka Jana Brzechwy pt. „Dzień Zaduszny”. „Kiedy miedzianą rdzą Pożółkłych jesiennych liści więdną obłoki, Zgadujemy, czego od nas obłoki chcą, Smutniejące w dali swojej wysokiej. Na siwych puklach układa się babie lato, Na grobach lampy migocą umarłym duszom, Już niedługo, niedługo czekać nam na to, Już i nasze dusze ku tym lampom wkrótce wyruszą. Jeżeli życie jest nicią - można przeciąć tę nić, I odpłynąć na obłoku niby na srebrnej tratwie... Ach, jak łatwo, ach, jak łatwo byłoby żyć, Gdyby nie żyć było jeszcze łatwiej!”


2. edycja konkursu fotograficznego "Szkoła w obiektywie"
Wszystkich uczniów naszej szkoły zapraszamy do wzięcia udziału w Konkursie Fotograficznym "SZKOŁA W OBIEKTYWIE – 2. edycja".

Weź udział w konkursie i zgarnij super nagrody!
Uchwyć aparatem swoje spojrzenie na szkołę, jej pracowników lub naukę zawodu!
Pokaż jacy jesteśmy niesamowici!

Termin składania prac konkursowych 13 marca 2022 r.
Koniecznie zapoznaj się z regulaminem konkursu i wypełnij kartę zgłoszenia.

REGULAMIN BRZMI:

1. Organizatorem konkursu jest:
Zespół Kształcenia Integracyjnego i Aktywne Dziewczyny z Brzeskiej
2. Uczestnicy konkursu:
Uczniowie ZSZ nr 2 im. F. Żwirki i S. Wigury w Białej Podlaskiej.
3. Cele konkursu:
* budzenie zainteresowań architekturą własnego regionu,
* kształtowanie i rozwijanie umiejętności oraz zainteresowań fotograficznych,
* prezentacja indywidualnego spojrzenia na pracowników szkoły,
* rozwijanie pasji fotograficznej,
* rozwijanie wrażliwości artystycznej,
* utrwalenie wizerunku szkoły i wykorzystanie zdjęć m.in. na stronie internetowej szkoły.
4. Zakres tematyczny konkursu:
Przedmiotem fotografii powinna być szkoła ZSZ nr 2 w Białej Podlaskiej w dowolnym ujęciu
(na zewnątrz lub wewnątrz) lub pracownik szkoły ZSZ Nr 2, lub prezentacja zawodu nauczanego w ZSZ Nr 2
5. Warunki uczestnictwa w konkursie:
  * dostarczenie organizatorom pracy konkursowej wyłącznie w wersji elektronicznej:
   - w formacie JPG
   - o maksymalnym rozmiarze 2 MB, lecz nie mniejszym niż 800 kB,
  * dostarczenie wypełnionej karty uczestnictwa (stanowi załącznik do regulaminu) organizatorom konkursu,
  * kartę uczestnictwa wraz z pracą konkursową można dostarczyć na nośnikach zewnętrznych (np. płytach CD, pendrive) lub wysłać na adres  e-mail: otis9@vp.pl z dopiskiem „Szkoła w obiektywie”, do dnia 13.03.2022 roku,
  * pliki prac konkursowych należy podpisać następującymi danymi: imię i nazwisko autora, tytuł pracy
  * jeden uczestnik może złożyć maksymalnie 3 zdjęcia,
  * praca powinna być wykonana samodzielnie przez jedną osobę.
  * zgłaszane fotografie nie mogą być modyfikowane w programach graficznych,
  * zgłaszane fotografie muszą być kolorowe,
6. Kryteria oceny prac:
Estetyka wykonania, oryginalność ujęcia tematu, pomysłowość, rzetelność, samodzielność wykonania.
7. Ogłoszenie wyników i nagrody:
 * planowany termin rozstrzygnięcia konkursu - kwiecień 2022 roku,
 * ogłoszenie wyników i wręczenie nagród - czerwiec 2022 roku,
 * jury konkursu powołane przez organizatora oceni prace wg kryteriów oceny prac,
 * decyzje jury są ostateczne.
8.Postanowienia końcowe:
* nazwiska laureatów konkursu zostaną opublikowane na facebook i stronie internetowej szkoły
* zgłoszone prace przechodzą na własność organizatorów i zostaną wykorzystane do prezentacji wizerunku szkoły na terenie i na stronie internetowej szkoły. Organizatorzy przejmują autorskie prawa do nadesłanych prac w zakresie publikacji na stronie internetowej szkoły i szkolnych tablic z ogłoszeniami.
* fotografia nie może naruszać praw autorskich osób trzecich oraz dóbr osobistych osób, które zostały  na nich przedstawione oraz innych dóbr prawnie chronionych. Jeżeli na fotografii pojawi się jakaś osoba, należy dołączyć pisemną zgodę osoby sportretowanej na publikację jej wizerunku.
* organizatorzy zastrzegają sobie prawo do różnych form ekspozycji prac.
* administratorem danych osobowych udostępnianych przez uczestników konkursu będą organizatorzy, dane te mogą być wykorzystane tylko i wyłącznie w celach związanych z konkursem.
* udział w konkursie jest równoznaczny z przyjęciem do wiadomości i akceptacją powyższego regulaminu.

Szczegółowych informacji na temat konkursu udzielą nauczyciele Pani Marta Bąkowska i Pani Laura Czuhan.

Powodzenia!

Otrzęsiny klas pierwszych – relacja z imprezy
18 października 2021 r. w naszej szkole odbyły się Otrzęsiny Klas Pierwszych. Wydarzenie miało na celu integrację uczniów klas pierwszych z całą społecznością szkolną i ich wychowawcami. Uczestnicy imprezy w atmosferze dobrej zabawy, w obecności dyrekcji szkoły, swoich wychowawców i starszych kolegów, prezentowali umiejętności artystyczno-plastyczne, sprawność fizyczną i intelektualną. Z oddaniem i zapałem podejmowali wyzwania, rywalizując o zwycięstwo i tytuł najlepszej klasy. Dla uczniów istotą konkurencji i rywalizacji było zaprezentowanie ducha zgranej i zintegrowanej klasy. Swoim zaangażowaniem udowodnili, że potrafią współzawodniczyć, zwyciężać i cieszyć się z odniesionych sukcesów. W jednej z konkurencji uczniowie zaprezentowali wykonane przez siebie portrety wychowawców. Zadanie niebanalne, gdyż owy portret trzeba było wykonać dekorując dynię. W kolejnych musieli zmierzyć się z trudnym zadaniem odgadnięcia przedmiotów z magicznego pudełka, ułożenia największej ilości wyrazów z rozsypanki, zatańczenia belgijki czy wylicytowania zadania specjalnego – odnalezienia srebrnego jabłka w „paszczy lwa”, „groty króla”, „pokoju straceń” (w rozumieniu mniej poetyckim – po prostu w gabinecie dyrektora). Nie zabrakło również konkurencji dla wychowawców pierwszaków. Nauczyciele śpiewająco pomogli swoim wychowankom w odgadnięciu utworu z repertuaru „muzyka młodzieżowa” oraz „muzyka rozrywkowa”. Wrażenia niesamowite! To trzeba było po prostu zobaczyć, usłyszeć i oczywiście mocno docenić. Jury miano najbardziej zgranej klasy przyznało uczniom klas 1TG, 1TI, 1TEM, 1TS, 1A. Ponadto za ducha walki oraz chęć zwycięstwa w konkursach wyróżniło klasę 1TG. Za przygotowanie imprezy podziękowania należą się: • Zastępcy Przewodniczącego Samorządu Szkolnego – Kristinie Goroszko z klasy 2B • Członkom Samorządu Uczniowskiego: Alicji Chomko (kl. 3TG), Wiolecie Lipce (kl. 3TG), Martynie Kaciuczyk (kl. 3TG), Weronice Sosnowskiej (kl. 3TG), Natalii Miturze (kl. 3TG), Mateuszowi Czarneckiemu (kl. 4TIG), Grzegorzowi Wachowiczowi (kl. 3TMS), Maciejowi Siliwoniukowi (kl. 3TG) • za przygotowanie oprawy technicznej i muzycznej imprezy podziękowania należą Jakubowi Chmielowcowi z klasy 3TS1 i Dawidowi Naumiukowi z klasy 2TEI • za fotorelację imprezy podziękowania należą się Weronice Sosnowskiej i Maciejowi Siliwoniukowi z klasy 3TG Nad przeprowadzeniem całej imprezy czuwali Opiekunowie Samorządu Szkolnego Pani Marta Bąkowska i Pani Laura Czuhan. Dyrekcja szkoły wraz z gronem pedagogicznym i całą społecznością szkoły życzą nowoprzyjętym uczniom wielu sukcesów i nieustającego zapału do osiągania wysokich wyników w nauce. Pragnie, aby dobry nastrój i duch rywalizacji nieustannie towarzyszyły im w pokonywaniu trudności w zdobywaniu szczytów na drodze wyznaczonego celu. Wszystkim pierwszoklasistom życzymy powodzenia!
Noc spadających punktów - polub NAS na Facebook!
Każdy Uczeń Zespołu Szkół Zawodowych Nr 2 im. F. Żwirki  i S. Wigury w Białej Podlaskiej, który polubi profil szkoły na Facebooku otrzyma w prezencie Punkty Promocyjne +5.

Co musisz zrobić aby otrzymać punkty:
1.    Polub nasz profil na FB,
2.    Napisz wiadomość zwrotną na e-dzienniku, że polubiłeś nasz fanpage,
3.    W ciągu 48 godzin otrzymasz w prezencie 5 Punktów Promocyjnych,
4.    Punkty za "polubienie" są przyznawane dla każdego Użytkownika jeden raz.
 
Jeżeli jesteś już naszym fanem na Facebooku:
1.    Napisz wiadomość zwrotną na e-dzienniku, że polubiłeś wcześniej nasz fanpage,
2.    Punkty za "polubienie" są przyznawane dla każdego Użytkownika jeden raz.
Promocja trwa do 1 listopada 2021 r.

Link FB:
https://www.facebook.com/ZSZ-Nr-2-im-Franciszka-%C5%BBwirki-i-Stanis%C5%82awa-Wigury-w-Bia%C5%82ej-Podlaskiej-110664538042985
Ewentualne pytania proszę kierować do pani Marty Bąkowskiej (opiekun SU).

Walczymy o tytuł EKO SZKOŁA 2022 - jedyni w mieście!
We wrześniu nasza Szkoła przystępuje do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „EKO-SZKOŁA 2021/2022”.

Projekt ma na celu stworzenie sieci placówek, które poprzez współpracę będą dzielić się pomysłami jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia. Poprzez różne działania będziemy poszerzać wiedzę uczniów o tematy z zakresu ekologii i ochrony środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem konsekwencji degradacji środowiska dla życia i zdrowia organizmów, które w nim występują.

Zależy nam na pobudzeniu uczniów do aktywnego działania na rzecz środowiska. Dzięki udziałowi w akcjach i imprezach proekologicznych, co da im poczucie posiadania osobistego wpływu na zmiany w środowiska.

Projekt „EKO-SZKOŁA 2021/2022” będzie realizowany
od października 2021r. do maja 2022 r.

Zapraszam uczniów i nauczycieli do projektu.

Szkolni koordynatorzy: Pani Marta Bąkowska, Pani Ewa Toczek, Pani Laura Czuhan
Aktywne Dziewczyny z Brzeskiej
Samorząd Uczniowski


„Tulipany mocy” - III edycja akcji edukacyjno-charytatywnej
Zapraszamy do wzięcia udziału w III edycji akcji edukacyjno-charytatywnej "Tulipany Mocy" na rzecz dzieci z dystrofią mięśniową DUCHENNE’A (DMD).  Cel Akcji: • Edukacja społeczeństwa na temat dystrofii mięśniowej Duchenne’a (DMD). • Zwrócenie uwagi i uwrażliwienie społeczeństwa na to, że żyją wśród nas osoby z dystrofią mięśniową. • Wsparcie dzieci z DMD i pokazanie im, że nie są osamotnione w swojej chorobie, że jest ogrom ludzi o wielkich sercach, którzy są z nimi, wierzą w nich i chcą im pomóc w walce z chorobą. • Ewentualne pozyskanie funduszy na terapię i rehabilitację dzieci z DMD, podopiecznych Kliniki Rehabilitacji Dziecięcej UMB i Stowarzyszenia Pro Salute, pochodzących z całej Polski i zza granicy oraz innych dzieci z DMD. Szczegółowe informacje dotyczące akcji można znaleźć na stronie internetowej Akcja Tulipany Mocy w zakładce Projekty. Regulamin Tulipany Mocy 2021 Karta zgłoszenia uczestnictwa
Góra grosza - w górę serca!
Co roku, na przełomie listopada i grudnia, w naszej szkole odbywa się wielka zbiórka monet, pn. Góra Grosza. Celem, na który zbierane są te drobne monety, jest pomoc dzieciom wychowującym się poza swoją rodziną – w domach dziecka czy rodzinach zastępczych. Pośrednim, ale najważniejszym celem akcji jest działanie edukacyjne – pokazanie młodym, jaką siłę stanowić może niewielka pomoc wielu ludzi i wspólne działanie dla dobra potrzebujących.
Miejmy nadzieję, że i w tym roku uczniowie naszej szkoły nie zawiodą. Każdy przynosi tyle, ile może – w myśl zasady:  JEDEN GROSZ ZNACZY NIEWIELE, ALE GóRA GROSZA JEST NAJWIęKSZA NA śWIECIE.
Zbiórkę koordynuje Szkolne Koło Wolontariusza wraz z Samorządem Uczniowskim
Eliminacje powiatowe 25. Jesiennego Konkursu Recytatorskiego
Bialskie Centrum Kultury im. Bogusława Kaczyńskiego w Białej Podlaskiej zaprasza na eliminacje powiatowe 25. Jesiennego Konkursu Recytatorskiego. 
Przesłuchania odbędą się w dniu 8 listopada od godziny 10:00 w Klub Kultury Scena ul. Zygmunta Augusta 6 w Białej Podlaskiej.
Prosimy o dokładne zapoznanie się z regulaminem, który znajdziecie na stronie www.bck24.pl w zakładce Konkursy wraz z kartą zgłoszeniową, którą należy wypełnić i przesłać na adres: scena@bck24.pl w nieprzekraczalnym terminie do 25 października 2021 roku. 
Zwracamy się do wszystkich placówek powiatu bialskiego o przeprowadzenie wewnętrznych eliminacji szkolnych i wytypowanie maksymalnie 5 uczniów z danej szkoły. 
Bliższe informacje można zasięgnąć w poniedziałki i wtorki w godzinach 16:00 - 19:00 u koordynatora eliminacji powiatowych Danuty Szaniawskiej pod nr tel. 83 3416418 (instruktor teatralny BCK , KK Scena).
Regulamin 2021
Karta zgłoszenia 2021
Razem możemy pokonać koronawirusa!
Zróbmy wszystko, aby zahamować rozprzestrzenianie się koronawirusa! Noś maseczkę, zachowuj dystans, często myj ręce i pobierz aplikację STOP COVID, która wysyła powiadomienia o kontakcie z koronawirusem.  
Prace naszych uczniów na konkurs „Stop pożarom lasów”
Prezentujemy Państwu prace konkursowe uczniów naszej szkoły wysłane na konkurs „Stop pożarom lasów”, który został zorganizowany przez Lubelskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Lublinie wraz z komendantami miejskimi i powiatowymi PSP woj. lubelskiego, a także Wojewódzkim  Funduszem Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie.
Prace konkursowe zostały przygotowane przez uczniów z klas technikum:
Gabriel Rychtik kl. 1TGJana Moskalenko kl. 1TGPrzemysław Michaluk   kl. 1TSGabriel Niczyporuk kl. 1TSDominika Kalinka   kl. 1TSKinga Rodak   kl. 1TSBartosz Prokopiuk   kl. 1TSKacper Łucyk   kl. 1TSKacper Maksymiuk   kl. 1TSKarol Samociuk   kl. 1TEMDominik Furman  kl. 1TK Łucyk kl. 1TSBartłomiej Pisaruk    kl.1TSAdam Wilk      kl. 1TGWiktoria Litwin  kl. 1TGMaciej Kułakowski   kl. 1TGElżbieta Doroszuk kl. 1TGAleksandra   Bakun    kl. 1TGAleksandra  Bujek    kl. 1TGPrace wykonane pod opieką Pani Justyny Jakubczyk
Dzień Edukacji Narodowej - fotorelacja z uroczystości
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z akademii z okazji Dnia Edukacji Narodowej.
Licealiada - wyniki współzawodnictwa
Bialskie  szkoły ponadpodstawowe w październiku przystąpiły do współzawodnictwa w ramach Licealiady. Gry zespołowe, lekkoatletyka,  pływanie, tenis stołowy, szachy  to dyscypliny, w których odbywają się zmagania szkół. Liga Lekkoatletyczna to zawody wpisane w jesienną aurę,  podczas których uczniowie rywalizują w kilku konkurencjach między innymi: bieg 100m, 400m, sztafety 4x100m, skok wzwyż, rzut oszczepem, pchnięcie kulą. Piątek 8 października  2021 roku uczniowie zapamiętają jako szczególnie udany dla zawodników reprezentujących naszą szkołę w Lidze Lekkoatletycznej. W sztafecie 4x100 m nie mieliśmy sobie równych. W pięknym stylu pokonaliśmy 6 innych drużyn i z wynikiem 48.57 s wywalczyliśmy awans na zawody na szczeblu wojewódzkim. Indywidualnie też mamy powody do radości. W konkurencji skoku wzwyż dwóch zawodników zajęło czołowe miejsca Suszko Filip – II, a Bobruk Igor – III.  Trzecie miejsca w swoich konkurencjach wywalczyli : biegu na 100m – Wojtek Pawłowicz, a w biegu na 400 m Chomiuk Krystian . Gratulujemy całej reprezentacji szkoły, bo dzięki wspólnemu wysiłkowi zajęliśmy pierwsze miejsce wśród wszystkich startujących drużyn.  Tak oto przedstawia się tabel punktowa:
 
                              
1    ZSZ Nr 2    Biała Podlaska      Biała Podlaska    822          
2    I LO            Łuków                     Łuków                 804          
3    ZS              Radoryż Smolany    Łuków                 776          
4    II LO           Biała Podlaska        Biała Podlaska    762          
5    LO             M-c Podl.                 bialski                 611          
6    ZDZ           Biała Podlaska        Biała Podlaska    579          
7    IV LO         Łuków                     Łukowski             526          
8    ALO           Biała Podlaska       Biała Podlaska     525          
9    ZSZ Nr 1    Biała Podlaska       Biała Podlaska     398          
                             
Szkołę reprezentowali:

Rzut oszczepem 1.    Sawczyc Jakub  kl II B – 30.74 m
2.    Czauderna Damian       III TEM – 26.24 m

Pchnięcie kulą1.    Stafijowski Jakub           III A1 9.74 m
2.    Elwicki Fabian                II B  - 8.92 m
3.    Besaraba Kacper            III TMS  - 8.62 m
 
Skok wzwyż
1.    Suszko Filip – 170 cm
2.    Bobruk Igor  III TBG  - 160 cm

3.    Maksymiuk Marcin   III TEM 155 cm

100 m indywidualnie
1.    Pawłowicz Wojciech  IV TBE - 12.45 s
2.    Kozłowski Kacper IV TMS – 12.76 s
3.    Protasiewicz Kamil – III TEM – 13.30 s

4 x 100 m – 48.57 s1.    Kozłowski Kacper        IV TMS
2.    Chomiuk Krystian        IV TMS
3.    Protasiewicz Kamil      III TEM
4.    Pawłowicz Wojciech   IV TBE


400 m
1.    Chomiuk  Krystian   IV TMS – 57.08 s 
2.    Karwowski Bartłomiej   III A1 – 70.82 s

GRATULACJE !!!
Konkurs fotograficzny„Górnictwo i geologia w obiektywie”
KONKURS FOTOGRAFICZNY DLA UCZNIóW SZKóŁ PONADPODSTAWOWYCH Wydział Geoinżynierii, Górnictwa i Geologii zaprasza do udziału w konkursie fotograficznym „Górnictwo i geologia w obiektywie” odbywającego się pod patronatem Dziekana Wydziału Geoinżynierii, Górnictwa i Geologii prof. dr. hab. inż. Radosława Zimroza   UCZESTNICY: Konkurs jest adresowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, kształcących się w roku szkolnym 2021/2022. NAGRODY: Laureaci konkursu otrzymają nagrody pieniężne: I nagroda - 1000 zł; II nagroda - 700 zł; III nagroda - 300 zł Nagrodzone i wyróżnione zdjęcia zostaną opublikowane na stronie Politechniki Wrocławskiej. TERMIN: Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 31 marca 2022 r. Termin ogłoszenia Laureatów konkursu do 15 maja 2022 r. TEMAT: Górnictwo i geologia w obiektywie OPIS: Górnictwo i geologia z perspektywy młodych to nowe spojrzenie na obiekty i obszary o istotnym znaczeniu gospodarczym, a także wysokich walorach przyrodniczych, społecznych i kulturowych. Bez geologii nie ma górnictwa. Geologia to nauka o historii i procesach zachodzących we wnętrzu i na powierzchni Ziemi. Ich poznawanie i obserwacja jest podstawą rozwoju wiedzy i zainteresowań przyrodniczych. Natomiast górnictwo to działalność zmierzająca do pozyskania istotnych surowców mineralnych, które są wykorzystywane w różnych obszarach gospodarki. Jednak górnictwo i geologia to nie tylko eksploatacja złóż i wiedza o historii i budowie Ziemi, to także obiekty i obszary zrewitalizowane i wykorzystywane turystycznie. ZGŁASZANIE PRAC KONKURSOWYCH: E-mail: konkurs.w6@pwr.edu.pl Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na stronie internetowej: https://wggg.pwr.edu.pl/o-wydziale/konkurs-fotograficzny-dla-szkol-ponadpodstawowych
Dziewczyny i chłopaki wspierają zwierzaki!
Dziewczyny i chłopaki wspierają zwierzaki! Zbiórka darów dla AzyLOVEgo schroniska w Białej Podlaskiej Potrzebujemy: - Karma sucha* - Karma mokra i batony mięsne** - Kasze, makarony, ryż. - Koce, poszwy, ręczniki oraz kołdry (bez pierza). - Akcesoria spacerowe: Szelki typu guard, smycze min. 2 m, obroże na klamrę oraz obroże martingale. - Garnki i głębokie miski stalowe - Suplementy diety (m.in. witaminy, preparaty na stawy) - Opatrunki * - LEPSZY 1 WOREK DOBREJ KARMY, NIŻ 5 KARMY MARKETOWEJ. Przykładowe marki : Brit Care, Butchers, Arion, Purizon, Wolf of Wilderness. ** - LEPSZA 1 PUSZKA DOBREJ KARMY, NIŻ 5 KARMY MARKETOWEJ. Przykładowe marki: Maxi Natural, Butchers, Dolina Noteci, Meat Love, Brit, Rafi (czarne puszki), Rocco, Piper, Animoda Carny.  Opiekunowie akcji: Pani Laura Czuhan, Pani Marta Bąkowska
Szkolenie nauczycieli - Wykorzystanie metody eksperymentu w kształceniu matematy
2 października br. w ramach projektu „Fachowcy z Brzeskiej – edycja 2” 10 osobowa grupa nauczycieli uczących przedmiotów ogólnokształcących wzięła udział w szkoleniu przeprowadzonym na terenie szkoły przez Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli pn. „Wykorzystanie metody eksperymentu w kształceniu matematycznym i przyrodniczym”

Głównym celem szkolenia było:- doskonalenie umiejętności stosowania metody eksperymentu w pracy z uczniem na lekcjach matematyki, geografii, biologii , chemii lub fizyki;- poznanie dobrych praktyk nauczania przedmiotów matematycznych i przyrodniczych oraz kształtowania myślenia naukowego wśród uczniów.
,,CHROń SIEBIE I INNYCH!'' - Koronawirus
,,CHROń SIEBIE I INNYCH!'' - Koronawirus Szkolny Zespół d/s Zdrowia.
Prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego
Zapraszamy do poznania kandydatów na przewodniczącego samorządu uczniowskiego.
Czas na otrzęsiny uczniów klas pierwszych
Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów klas pierwszych oraz ich wychowawców do wspólnej zabawy Otrzęsinowej. Pierwszaki i ich wychowawcy będą rywalizować w kilku super konkurencjach. !!! NOWOść !!! Uczniów starszych klas zapraszamy do oglądania relacji z imprezy NA ŻYWO!!! – szczegółowe informacje podamy w poniedziałek – szukajcie wiadomości na facebook. OTRZęSINY PIERSZYCH KLAS – sala gimnastyczna 11 października 2021 r. (poniedziałek) godz. 11.30 – ok. 13.00 (na 5 i 6 lekcyjnej) Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Informacja dotycząca plików cookies:
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.