Treningi EEG BIOFEEDBACK
ZAPRASZAMY NA TRENINGI EEG BIOFEEDBACK, KTóRE POMOGĄ W UZYSKANIU LEPSZYCH WYNIKóW W SZKOLE, SPORCIE I PRACY TWóRCZEJ ORAZ POPRAWIĄ TWOJE ZDROWIE I SAMOPOCZUCIE
EEG-Biofeedback to rodzaj terapii, dzięki której pacjent, w sposób świadomy, uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych w mózgu fal, tak by mózg pracował wydajniej i szybciej. Sygnał EEG z jednego lub dwóch punktów na głowie jest przetwarzany na zrozumiałą dla pacjenta formę graficzną (wykresu, animacji bądź gry wideo, puzzli, filmu DVD) i jest odzwierciedleniem stanu umysłu pacjenta. Dzięki temu sprzężeniu zwrotnemu, pacjent wie, kiedy np. jest skoncentrowany, a kiedy przestaje się koncentrować. Pozwala to nauczyć się kontrolowania reakcji własnego mózgu, a dzięki temu, takiego modyfikowania jego pracy, aby funkcjonował efektywnie.
Terapia EEG Biofeedback wykorzystywana jest zarówno w profilaktyce, rozwiązywaniu problemów szkolnych i emocjonalnych, a także podczas leczenia wielu chorób. EEG Biofeedback jest trwałą i skuteczną metodą treningową, wykorzystującą plastyczność mózgu. Jej olbrzymią zaletą jest brak skutków ubocznych.
Główne korzyści z terapii:
-  zwiększenie umiejętności koncentracji i skupienia uwagi, a tym samym łatwiejsze podejmowanie decyzji,
-  skrócenie czasu reakcji, mniejsza podatność na popełnianie błędów,
-  poprawa pamięci, zwiększenie odporności na stres i czynniki wypalenia zawodowego, optymalizacja „wydajności” mózgu,
-  hamowanie lęków, nabywanie umiejętności osiągania stanu relaksu, ogólna poprawa samopoczucia
-  osobiste zwiększenie pewności siebie, wzrost samokontroli i samoświadomości, wpływ na kształtowanie inteligencji emocjonalnej.
Treningi metodą EEG Biofeedback mają znaczący udział w terapii wielu zaburzeń, które w bezpośredni lub pośredni sposób wpływają na efekty szkolne dzieci w różnym wieku. W naszej szkole stosujemy terapię EEG Biofeedback przede wszystkim u dzieci i młodzieży z problemami takimi jak:
-  dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
-  zespoły zaburzeń uwagi i koncentracji (ADD)
-  wady rozwojowe języka
-   zaburzenia rozwoju mowy
-  zaburzenia pamięci
-  rozumienia czytanego tekstu
-  problemy z czytaniem i pisaniem
-  słaba wytrzymałość poznawcza
-  brak motywacji do nauki
-  lęki
-  zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
-  nerwice
-  zachowania opozycyjne i buntownicze
-  agresja
-  tiki
-  niekontrolowane wybuchy gniewu
-  negatywne i natrętne myśli
-  nadmierne zmiany nastroju
-  zaburzenia snu
-  nieśmiałość i nadmierne wycofywanie się
-  niestabilność emocjonalna.
OSOBY ZAINTERESOWANE TERAPIĄ PROSIMY O KONTAKT Z PEDAGOGIEM DOROTĄ KULICKĄ w pokoju nr 200.