Treningi EEG BIOFEEDBACK
ZAPRASZAMY NA TRENINGI EEG BIOFEEDBACK, KTóRE POMOGĄ W UZYSKANIU LEPSZYCH WYNIKóW W SZKOLE, SPORCIE I PRACY TWóRCZEJ ORAZ POPRAWIĄ TWOJE ZDROWIE I SAMOPOCZUCIE
EEG-Biofeedback to rodzaj terapii, dzięki której pacjent, w sposób świadomy, uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych w mózgu fal, tak by mózg pracował wydajniej i szybciej. Sygnał EEG z jednego lub dwóch punktów na głowie jest przetwarzany na zrozumiałą dla pacjenta formę graficzną (wykresu, animacji bądź gry wideo, puzzli, filmu DVD) i jest odzwierciedleniem stanu umysłu pacjenta. Dzięki temu sprzężeniu zwrotnemu, pacjent wie, kiedy np. jest skoncentrowany, a kiedy przestaje się koncentrować. Pozwala to nauczyć się kontrolowania reakcji własnego mózgu, a dzięki temu, takiego modyfikowania jego pracy, aby funkcjonował efektywnie.
Terapia EEG Biofeedback wykorzystywana jest zarówno w profilaktyce, rozwiązywaniu problemów szkolnych i emocjonalnych, a także podczas leczenia wielu chorób. EEG Biofeedback jest trwałą i skuteczną metodą treningową, wykorzystującą plastyczność mózgu. Jej olbrzymią zaletą jest brak skutków ubocznych.
Główne korzyści z terapii:
- zwiększenie umiejętności koncentracji i skupienia uwagi, a tym samym łatwiejsze podejmowanie decyzji,
- skrócenie czasu reakcji, mniejsza podatność na popełnianie błędów,
- poprawa pamięci, zwiększenie odporności na stres i czynniki wypalenia zawodowego, optymalizacja „wydajności” mózgu,
- hamowanie lęków, nabywanie umiejętności osiągania stanu relaksu, ogólna poprawa samopoczucia
- osobiste zwiększenie pewności siebie, wzrost samokontroli i samoświadomości, wpływ na kształtowanie inteligencji emocjonalnej.
Treningi metodą EEG Biofeedback mają znaczący udział w terapii wielu zaburzeń, które w bezpośredni lub pośredni sposób wpływają na efekty szkolne dzieci w różnym wieku. W naszej szkole stosujemy terapię EEG Biofeedback przede wszystkim u dzieci i młodzieży z problemami takimi jak:
- dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
- zespoły zaburzeń uwagi i koncentracji (ADD)
- wady rozwojowe języka
- zaburzenia rozwoju mowy
- zaburzenia pamięci
- rozumienia czytanego tekstu
- problemy z czytaniem i pisaniem
- słaba wytrzymałość poznawcza
- brak motywacji do nauki
- lęki
- zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
- nerwice
- zachowania opozycyjne i buntownicze
- agresja
- tiki
- niekontrolowane wybuchy gniewu
- negatywne i natrętne myśli
- nadmierne zmiany nastroju
- zaburzenia snu
- nieśmiałość i nadmierne wycofywanie się
- niestabilność emocjonalna.
OSOBY ZAINTERESOWANE TERAPIĄ PROSIMY O KONTAKT Z PEDAGOGIEM DOROTĄ KULICKĄ w pokoju nr 200.