„Wiedza – mój sukces” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego | |||||||||||||||||||||||||
|
Ruszyły zajęcia
Od 27 września 2010 r. rozpoczęto realizację następujących działań:
★ Dodatkowe zajęcia wyrównawcze Zajęcia te są prowadzone w dwóch blokach tematycznych, łącznie 8 grup: Blok A: Wyrównawcze specjalistyczne zajęcia zawodowe, które są przeprowadzane z następujących zakresów tematycznych:
Celem dodatkowych zajęć wyrównawczych jest podniesie nie poziomu wiedzy i umiejętności sprawdzanych na egzaminach zewnętrznych. Wszystkie zajęcia są prowadzone w grupach 10-cio osobowych w wymiarze 2 godziny raz w tygodniu. W czasie ferii zimowych będą realizowane specjalistyczne zajęcia zawodowe – przez 5 dni po 6 godzin, wtedy zapewniamy wyżywienie. Każdy uczestnik i uczestniczka zajęć otrzymali bezpłatnie komplet materiałów dydaktycznych oraz piśmienniczych. ★ Zajęcia rozwijające zawodowe zainteresowania oraz kompetencje kluczowe uczniów Zajęcia te są prowadzone w dwóch blokach tematycznych, łącznie 9 grup: Blok A: Dodatkowe specjalistyczne zajęcia zawodowe, prowadzone są w 4 grupach:
Blok B: Zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych z następujących przedmiotów:
W ramach realizacji tego działania będą zorganizowane dwudniowe i trzydniowe wizyty studyjne w zakładach produkcyjnych i firmach wykorzystujących nowoczesne technologie. Uczestnikom zapewniamy wyżywienie, transport, noclegi, ubezpieczenie, opiekę nauczycieli-wychowawców. Każdy uczestnik zajęć otrzymał bezpłatnie komplet materiałów dydaktycznych i piśmienniczych. ★ Program doradztwa edukacyjno – zawodowego Program ten jest realizowany przez doradcę zawodowego w formie spotkań indywidualnych i zajęć grupowych. Indywidualnym doradztwem edukacyjno-zawodowym są objęci wszyscy uczestnicy projektu. Ma ono na celu wskazanie korzyści płynących z wyboru właściwej ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Celem tego działania jest również wdrożenie do efektywnego poruszania się na rynku pracy po zakończeniu edukacji szkolnej oraz podniesienie poziomu motywacji do nauki i samooceny przez wskazanie możliwości wykorzystania zdobytych umiejętności przy wyborze drogi zawodowej lub dalszej ścieżki edukacyjnej. |