FACHOWCY Z BRZESKIEJ! - edycja 2


2023-04-12

Zajęcia specjalistyczne zawodowe: Podstawy animacji komputerowej

 Realizacja zajęć ma na celu uzyskanie i uzupełnienie przez uczniów/uczennice wiedzy i umiejętności zawodowych poszukiwanych przez pracodawców na rynku pracy pogłębienie, utrwalenie oraz sprawdzenie.
Zajęcia odbywają się w 6-osobowej grupie w wymiarze 60 godzin lekcyjnych- co tydzień w wymiarze 2 godzin oraz raz w miesiącu w sobotę w wymiarze 6 godzin.

Program zajęć obejmuje zagadnienia dotyczące:
  • Obsługi narzędzi programu Adobe After Effect’s
  • Przygotowania plików graficznych do procesu animacji
  • Cech formatów zapisu pliku wideo i zakres ich zastosowania
  • Budowania sceny 3D, odpowiednie wykorzystanie parametrów oświetlenia i pracę z kamerą 3D
Do realizacji programu wykorzystane zostaną nowoczesne pomoce dydaktyczne takie jak pakiet oprogramowania Adobe Creative Cloude, oprogramowanie do tworzenia i animacji obiektów 3d gwarantujące wysoką jakość kształcenia.
Zakładane efekty uczenia się, osiągnięte przez uczestnika zajęć:
  • Wykonuje plik z animacją swojego imienia w programie After Effects
  • Wykonanie pliku z projektem zawierającym kompozycje, warstwy, kształty i obiekty wraz z nadaniem im właściwych parametrów i transformacji
  • Przygotowuje animację spadającej piłki gumowej wraz z odbiciem jej od powierzchni, uwzględniając zmiany prędkości, deformację kształtu i wpływ grawitacji
  • Wykonuje projekt wielowarstwowej kompozycji obiektów o różnych kształtach regularnych i nieregularnych
  • Wykonuje projekt wielowarstwowej kompozycji obiektów o różnych kształtach regularnych i nieregularnych
  • Przygotowuje projekt dynamicznej animacji tekstu w interakcji z innymi obiektami
  • Wykonuje projekt zawierającego złożenie kilku animowanych warstw, wykorzystującego rewersje animacji i remaping klatkarzu filmu
  • Wykonuje projekt animowanej stopki do zastosowania w social mediach
  • Wykonuje projekt animowanego przejścia między klipami lub slajdami prezentacji
  • Przygotowuje projekt wizualizacji aplikacji mobilnej
  • Przygotowuje projekt animowanej sekwencji z wykorzystaniem logotypu w postaci wektorowej
  • Przygotowuje projekt animacji ruchu obiektów wektorowych
  • Przygotowuje projekt animacji ruchu obiektów wektorowych
  • Przygotowuje projekt wideomanipulacji w oparciu o sekwencje typu „green scene”
  • Przygotowuje projekt animacji z użyciem scenerii i elementów warstw 3D
  • Przygotowuje animowany plik Gif z zachowanie przeźroczystości tła